Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS) - nabór wniosków o przyznanie środków z KFS

Print Drukuj
 
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim ogłasza nabór wniosków o przyznanie środków z KFS na finansowanie lub współfinansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników.
 
Termin naboru wniosków:  od 25.09.2023 r.  do 29.09.2023 r.
 
Wysokość kwoty do rozdysponowania w ramach ogłoszonego naboru: 79535,66 zł.
 
W przypadku przekroczenia kwoty środków KFS będącej do rozdysponowania w ramach niniejszego naboru, w pierwszej kolejności rozpatrywane będą kompletnie i czytelnie wypełnione wnioski wraz ze wszystkimi załącznikami, zgodnie z kolejnością wpływu.
Wszystkie zaplanowane formy kształcenia ustawicznego muszą rozpocząć się w roku bieżącym (nie później niż do dnia 8.12.2023 r.). Ostatecznym terminem płatności należnych instytucji szkoleniowej za przeprowadzone kształcenie jest dzień 11.12.2023 r.
 

 
Środki KFS mogą być przeznaczone na dofinansowanie kształcenia ustawicznego pracodawców lub pracowników zgodnie z niżej wskazanymi  priorytetami określonymi  na 2023 rok przez Ministra Rodziny i Polityki Społecznej: 
 
1) Wsparcie kształcenia ustawicznego skierowane do pracodawców zatrudniających cudzoziemców;
2) Wsparcie kształcenia ustawicznego w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy;
3) Wsparcie kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych;
4) Wsparcie kształcenia ustawicznego dla nowozatrudnionych osób (lub osób, którym zmieniono zakres obowiązków) powyżej 50 roku życia;
5) Wsparcie kształcenia ustawicznego osób powracających na rynek pracy po przerwie związanej ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem oraz osób będących członkami rodzin wielodzietnych;
6) Wsparcie kształcenia ustawicznego osób poniżej 30 roku życia w zakresie umiejętności cyfrowych oraz umiejętności związanych z branżą energetyczną i gospodarką odpadami.
 
PRIORYTET nr 1 - wsparcie kształcenia ustawicznego skierowane do pracodawców zatrudniających cudzoziemców.
W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia zarówno dla cudzoziemców jak i polskich pracowników (to samo dotyczy pracodawców), które adresują specyficzne potrzeby, jakie mają pracownicy cudzoziemscy i pracodawcy ich zatrudniający. Należy jednocześnie pamiętać, że szkolenia dla cudzoziemców mogą być finansowane również w ramach innych priorytetów, o ile spełniają oni kryteria w nich określone.
Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności:
- doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu/branży;
- doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu;
- ułatwianie rozwijania i uznawania w Polsce kwalifikacji nabytych w innym kraju;
-  rozwój miękkich kompetencji, w tym komunikacyjnych, uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów, zatrudniających cudzoziemców.
 
Ze szkoleń w ramach tego priorytetu mogą korzystać również pracodawcy i pracownicy z polskim obywatelstwem o ile wykażą w uzasadnieniu wniosku, że szkolenie to ułatwi czy też umożliwi im pracę z zatrudnionymi bądź planowanymi do zatrudnienia w przyszłości cudzoziemcami.
 
PRIORYTET nr 2 – wsparcie kształcenia ustawicznego w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
 
1) Przez „nowe procesy, technologie czy narzędzia pracy" w niniejszym priorytecie należy rozumieć procesy, technologie, maszyny czy rozwiązania nowe dla wnioskodawcy a nie dla całego rynku. Przykładowo maszyna istniejąca na rynku od bardzo wielu lat, ale niewykorzystywana do tej pory w firmie wnioskodawcy, jest w jego przypadku „nową technologią czy narzędziem pracy".
2) Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu powinien udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a osoby objęte kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/ planowanymi do wprowadzenia zmianami.
3) Wnioskodawca powinien dostarczyć wiarygodny dokument, np. kopię dokumentów zakupu, decyzji dyrektora/zarządu o wprowadzeniu norm ISO, itp., wraz z uzasadnieniem.
4) Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu można objąć jedynie osobę, która w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystała z nowych technologii i narzędzi pracy lub wdrażała nowe procesy.
 
PRIORYTET nr 3 - wsparcie kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych.
 
Pracodawca może ubiegać się o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu nr 3, w zawodach deficytowych zdiagnozowanych w powiecie tomaszowskim. Zawody deficytowe będą identyfikowane w oparciu o Barometr zawodów 2023 dla powiatu tomaszowskiego.
Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania niniejszego priorytetu powinien udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie powiatu.
 
PRIORYTET nr 4 – wsparcie kształcenia ustawicznego dla nowozatrudnionych osób (lub osób, którym zmieniono zakres obowiązków) powyżej 50 roku życia.
 
W ramach niniejszego priorytetu środki KFS będą mogły sfinansować kształcenie ustawiczne osób wyłącznie w wieku powyżej 50 roku życia (zarówno pracodawców jak i pracowników), które zostały zatrudnione w okresie ostatniego roku lub w okresie ostatniego roku miały zmieniony zakres obowiązków w aktualnym miejscu pracy lub będą je miały zmieniony w perspektywie najbliższych 3 miesięcy od momentu złożenia wniosku. Decyduje wiek osoby, która skorzysta z kształcenia ustawicznego, w momencie składania przez pracodawcę wniosku o dofinansowanie w PUP. Temat szkolenia/kursu nie jest narzucony z góry. W uzasadnieniu należy wykazać potrzebę nabycia umiejętności
 
PRIORYTET nr 5 - wsparcie kształcenia ustawicznego osób powracających na rynek pracy po przerwie związanej ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem oraz osób będących członkami rodzin wielodzietnych.
 
1) W ramach priorytetu istnieje możliwość sfinansowania niezbędnych form kształcenia ustawicznego osobom (np. matce, ojcu, opiekunowi prawnemu), które powracają na rynek pracy po przerwie spowodowanej sprawowaniem opieki nad dzieckiem.
2) Priorytet adresowany jest przede wszystkim do osób, które w ciągu jednego roku przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie podjęły pracę po przerwie spowodowanej sprawowaniem opieki nad dzieckiem.
3) Dostępność do priorytetu nie jest warunkowana powodem przerwy w pracy tj. nie jest istotne czy był to urlop macierzyński, wychowawczy czy zwolnienie na opiekę nad dzieckiem. Nie ma również znaczenia czy jest to powrót do  pracodawcy sprzed przerwy czy zatrudnienie u nowego pracodawcy.
4) Wnioskodawca powinien do wniosku dołączyć oświadczenie, że potencjalny uczestnik szkolenia spełnia warunki dostępu do priorytetu bez szczegółowych informacji mogących zostać uznane za dane wrażliwe np. powody pozostawania bez pracy.
5) Priorytet  adresowany jest także do osób, które mają na utrzymaniu rodziny 3+ bądź są członkami takich rodzin, ma na celu zachęcić te osoby do inwestowania we własne umiejętności i kompetencje, a przez to dać im szanse na utrzymanie miejsca pracy.
6) Z dofinansowania w ramach priorytetu mogą skorzystać członkowie rodzin wielodzietnych, którzy na dzień złożenia wniosku posiadają Kartę Dużej Rodziny bądź spełniają warunki jej posiadania. Dotyczy to zarówno rodziców i ich małżonków jak i pracujących dzieci pozostających z nimi w jednym gospodarstwie domowym.
Do wniosku pracodawca powinien dołączyć oświadczenie o posiadaniu przez pracownika Karty Dużej Rodziny.
Prawo do posiadania Karty Dużej Rodziny przysługuje wszystkim rodzicom oraz małżonkom rodziców, którzy mają lub mieli na utrzymaniu łącznie co najmniej troje dzieci.
Przez rodzica rozumie się także rodzica zastępczego lub osobę prowadzącą rodzinny dom dziecka.
Prawo do Karty Dużej Rodziny przysługuje także dzieciom:
•   w wieku do 18. roku życia,
• w wieku do 25. roku życia – w przypadku dzieci uczących się w szkole lub szkole wyższej,
• bez ograniczeń wiekowych w przypadku dzieci legitymujących się orzeczeniem o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności, ale tylko w przypadku, gdy w chwili składania wniosku w rodzinie jest co najmniej troje dzieci spełniających powyższe warunki.
Należy pamiętać, że prawo do posiadania Karty Dużej Rodziny nie przysługuje rodzicowi, którego sąd pozbawił władzy rodzicielskiej lub któremu sąd ograniczył władzę rodzicielską przez umieszczenie dziecka w pieczy zastępczej, chyba że sąd nie pozbawił go władzy rodzicielskiej lub jej nie ograniczył przez umieszczenie dziecka w pieczy zastępczej w stosunku do co najmniej trojga dzieci, prawo to nie przysługuje również rodzicowi zastępczemu lub prowadzącemu rodzinny dom dziecka, w przypadku gdy sąd orzekł o odebraniu im dzieci z uwagi na niewłaściwe sprawowanie pieczy zastępczej.
Karta jest przyznawana niezależnie od dochodu w rodzinie.
Prawo do posiadania Karty przysługuje członkowi rodziny wielodzietnej, który jest: 
1. osobą posiadającą obywatelstwo polskie, mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2. cudzoziemcem mającym miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, zezwolenia na pobyt czasowy udzielony w związku z okolicznością, o której mowa w art. 159 ust. 1 oraz art. 186 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz.U. z 2020 r. poz. 35), lub w związku z uzyskaniem w Rzeczypospolitej Polskiej statusu uchodźcy lub ochrony uzupełniającej, jeżeli zamieszkuje z członkami rodziny na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
3. mającym miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej oraz członkom jego rodziny w rozumieniu art. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz.U. z 2019 r. poz. 293), posiadającym prawo pobytu lub prawo stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
 
PRIORYTET nr 6 - wsparcie kształcenia ustawicznego osób poniżej 30 roku życia w zakresie umiejętności cyfrowych oraz umiejętności związanych z branżą energetyczną i gospodarką odpadami.
 
Niniejszy priorytet wynika z dwóch coraz bardziej widocznych zjawisk związanych z rynkiem pracy. Po pierwsze, coraz większym wyzwaniem jest odpowiednie kształtowanie aktywności zawodowej osób młodych, w tym podejmowanie przez te osoby dobrej jakości zatrudnienia, pozwalającego na stałe podnoszenie umiejętności. Po drugie, postęp technologiczny i cyfrowy oraz transformacja energetyczna będą skutkować istotnymi zmianami w strukturze zatrudnienia oraz popycie na konkretne zawody i umiejętności. Szczególnie w przypadku osób młodych ważne jest to, by wchodząc na rynek pracy zostały one wyposażone w umiejętności, które nie będą się szybko dezaktualizować i pozwolą na stały rozwój posiadanego doświadczenia, wiedzy i umiejętności. Z punktu widzenia pracodawców w perspektywie wieloletniej ważne będzie to, by kadry gospodarki dysponowały nowoczesnymi umiejętnościami, potrzebnymi w scyfryzowanych branżach oraz (lub w tym) w sektorze energetycznym i gospodarce obiegu zamkniętego.
 
Składając stosowny wniosek o dofinansowanie podnoszenia kompetencji cyfrowych Wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia, jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie. W przypadku niniejszego priorytetu należy również pamiętać, że w obszarze kompetencji cyfrowych granica pomiędzy szkoleniami zawodowymi a tzw. miękkimi nie jest jednoznaczna. Kompetencje cyfrowe obejmują również zagadnienia związane z komunikowaniem się, umiejętnościami korzystania z mediów, umiejętnościami wyszukiwania i korzystania z różnego typu danych w formie elektronicznej czy cyberbezpieczeństwem.
 
Wsparcie w ramach priorytetu mogą otrzymać pracodawcy i pracownicy zatrudnieni w firmach z szeroko rozumianej branży energetycznej i gospodarki odpadami. O przynależności do ww. branż decydować będzie posiadanie jako przeważającego (według stanu na 1 stycznia 2023 roku) jednego z poniższych kodów:
PKD 06.20.Z - Górnictwo gazu ziemnego
PKD 24.46.Z - Wytwarzanie paliw jądrowych
PKD 25.21.Z - Produkcja grzejników i kotłów centralnego ogrzewania
PKD 27.12.Z - Produkcja aparatury rozdzielczej i sterowniczej energii elektrycznej
PKD 27.11.Z - Produkcja elektrycznych silników, prądnic i transformatorów
PKD 27.20.Z - Produkcja baterii i akumulatorów
PKD 27.31.Z - Produkcja kabli światłowodowych
PKD 27.32.Z - Produkcja pozostałych elektronicznych i elektrycznych przewodów i kabli
PKD 27.33.Z - Produkcja sprzętu instalacyjnego
PKD 27.40.Z - Produkcja elektrycznego sprzętu oświetleniowego
PKD 27.51.Z - Produkcja elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego
PKD 27.90.Z - Produkcja pozostałego sprzętu elektrycznego
PKD 28.11.Z - Produkcja silników i turbin, z wyłączeniem silników lotniczych, samochodowych i motocyklowych
PKD 28.12.Z - Produkcja sprzętu i wyposażenia do napędu hydraulicznego i pneumatycznego
PKD 28.21.Z - Produkcja pieców, palenisk i palników piecowych
PKD 28.25.Z - Produkcja przemysłowych urządzeń chłodniczych i wentylacyjnych
PKD 29.31.Z - Produkcja wyposażenia elektrycznego i elektronicznego do pojazdów silnikowych
PKD 35.11.Z - Wytwarzanie energii elektrycznej
PKD 35.12.Z - Przesyłanie energii elektrycznej
PKD 35.13.Z - Dystrybucja energii elektrycznej
PKD 35.14.Z - Handel energią elektryczną
PKD 35.21.Z - Wytwarzanie paliw gazowych
PKD 35.22.Z - Dystrybucja paliw gazowych w systemie sieciowym
PKD 35.23.Z - Handel paliwami gazowymi w systemie sieciowym
PKD 35.30.Z - Wytwarzanie i zaopatrywanie w parę wodną, gorącą wodę i powietrze do układów klimatyzacyjnych
PKD 38.11.Z - Zbieranie odpadów innych niż niebezpieczne
PKD 38.12.Z - Zbieranie odpadów niebezpiecznych
PKD 38.21.Z - Obróbka i usuwanie odpadów innych niż niebezpieczne
PKD 38.22.Z - Przetwarzanie i unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych
PKD 38.31.Z - Demontaż wyrobów zużytych
PKD 38.32.Z - Odzysk surowców z materiałów segregowanych
PKD 42.21.Z - Roboty związane z budową rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych
PKD 42.22.Z - Roboty związane z budową linii telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych
PKD 43.21.Z - Wykonywanie instalacji elektrycznych
PKD 39.00.Z Działalność związana z rekultywacją i pozostała działalność usługowa związana z gospodarką odpadami
PKD 43.22.Z - Wykonywanie instalacji wodno-kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych
PKD 49.50.A - Transport rurociągami paliw gazowych
PKD 52.10.A - Magazynowanie i przechowywanie paliw gazowych.
 
Warunkiem dostępu do niniejszego priorytetu jest posiadanie jako przeważającego (według stanu na 1 stycznia 2023 roku) odpowiedniego kodu PKD oraz zawarte we wniosku o dofinansowanie wiarygodne uzasadnienie konieczności nabycia nowych umiejętności, w tym poprzez wykazanie bezpośredniego związku danego stanowiska pracy z branżą energetyczną i gospodarką odpadami.
Uwaga: Warunki – szkolenie z zakresu umiejętności cyfrowych oraz posiadanie, jako przeważającego, jednego z wymienionych powyżej kodów PKD - nie muszą być spełniane łącznie.
   
Pracodawca może ubiegać się o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego dla pracowników zatrudnionych na terenie powiatu tomaszowskiego.
Proponowane kształcenie ustawiczne musi bezpośrednio odnosić się do specyfiki wykonywanej pracy  i zajmowanego lub planowanego stanowiska. Ponadto kompetencje nabywane przez uczestników kształcenia ustawicznego powinny odpowiadać potrzebom lokalnego lub regionalnego rynku pracy.
  
Ze środków KFS nie mogą być finansowane następujące kategorie kosztów:
- dojazdu, zakwaterowania ani wyżywienia i serwisu kawowego;
- szkoleń z zakresu bhp i ppoż., pierwszej pomocy itp., do których Pracodawca jest zobowiązany na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- szkoleń odbywających się poza granicami terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- obowiązkowych badań wstępnych i okresowych;
- studiów wyższych, doktoranckich, aplikacji, specjalizacji lekarskich, pielęgniarskich itp.;
- naliczonego podatku VAT.
 
Ze środków KFS nie można finansować wsparcia dla osób:
- zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych,
- prowadzących działalność gospodarczą niezatrudniających żadnego pracownika, 
- przebywających na urlopie macierzyńskim, rodzicielskim lub wychowawczym,
- współpracujących (za osobę współpracującą uważa się: małżonka, dzieci własne lub dzieci drugiego małżonka i dzieci przysposobione, rodziców oraz macochę i ojczyma     
   pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym i współpracujących przy prowadzeniu działalności),
- będących udziałowcami spółek z ograniczoną odpowiedzialnością oraz członkami organów zarządzających spółek, jeżeli nie spełniają definicji pracownika.
 
Kształcenie ustawiczne ze środków KFS nie może być realizowane przez:
1)Pracodawcę, który zamierza samodzielnie realizować szkolenie dla własnych pracowników,
2) inny podmiot powiązany z pracodawcą, tj.:
- podmiot należący do tej samej grupy kapitałowej,
- podmiot (członek organu zarządzającego) pozostający z pracodawcą w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa   
    lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub związanych z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z pracodawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami
    organów zarządzających lub organów nadzorczych pracodawcy ubiegającego się o wsparcie z KFS.
 
Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia ze środków KFS powinien dotyczyć nierozpoczętej formy  kształcenia ustawicznego i kompletnie wypełniony wniosek  wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami powinien być złożony co najmniej 21 dni przed rozpoczęciem szkolenia, studiów podyplomowych lub egzaminu.
 
Do wniosku o dofinansowanie kształcenia ze środków KFS  pracodawca dodatkowo dołącza kalkulację kosztów szkolenia oraz inne załączniki wyszczególnione na formularzu wniosku o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finansowanie lub współfinansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców. Program kształcenia i kalkulacja kosztów mogą zostać sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 11 i powinny być podpisane przez instytucję wybraną do realizacji kształcenia ustawicznego.
 
Z uzasadnienia wniosku muszą wynikać: celowość zastosowania konkretnej formy kształcenia i korzyści, jakie przyniesie firmie, zgodność wnioskowanej formy kształcenia z priorytetami wydatkowania środków KFS na 2023 rok oraz jej adekwatność do zajmowanego lub planowanego stanowiska, a także do profilu działalności firmy i potrzeb rynku pracy.
Ponadto w uzasadnieniu wniosku o dofinansowanie ze środków KFS  Pracodawca powinien wykazać, że planowane działania z zakresu kształcenia ustawicznego będą miały na celu utrzymanie zatrudnienia osób objętych wsparciem.
 
Rozpatrywane będą tylko kompletnie i czytelnie wypełnione wnioski wraz ze wszystkimi załącznikami, złożone w trakcie trwania ogłoszonego naboru. W przypadku braku wymaganych załączników wniosek pozostawia się  bez rozpatrzenia, o czym Pracodawca zostanie poinformowany na piśmie.
 
Natomiast w przypadku,  gdy wniosek jest wypełniony oraz opatrzony wszystkimi wymaganymi załącznikami, ale zawierający braki, omyłki lub informacje wymagające doprecyzowania Urząd wyznacza Pracodawcy termin nie krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 14 dni  do jego poprawienia. W przypadku niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie, wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia, o czym Pracodawca zostanie poinformowany na piśmie.
Wnioski o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków KFS dla pracowników jednostek podległych samorządom gminnym oraz dla pracowników jednostek organizacyjnych powiatu, oprócz podpisu Pracodawcy,  powinny być dodatkowo opatrzone pieczątką i podpisem Skarbnika.
 
Wnioski należy składać w następujący sposób:
- w formie papierowej w sekretariacie Powiatowego Urzędu Pracy w Tomaszowie Lubelskim pokój nr 19 w godzinach od 7.30 do 15.30,
- przesłać cyfrowo odwzorowany dokument (np. w formie skanu) na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu dostępną na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub przez platformę praca.gov.pl.


Przy rozpatrywaniu wniosków uwzględnia się:
  1. zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
  2. zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
  3. koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  4. posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
  5. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  6. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  7. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitu środków  KFS na 2023 rok.
 
Przyznanie dofinansowania kształcenia ustawicznego ze środków KFS nie jest świadczeniem obligatoryjnym i nie podlega procedurom odwoławczym.
 

Załączniki

Wniosek o przyznanie środków z KFS na finansowanie lub współfinansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracodawców i pracowników
Wniosek o przyznanie środków z KFS na finansowanie lub współfinansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracodawców i pracowników.docx 100 KB
Załącznik nr 1 Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Załącznik nr 1 Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 154 KB
Załącznik nr 2 2a 2b Oświadczenie Wnioskodawcy
Załącznik nr 2 2a 2b Oświadczenie Wnioskodawcy.docx 28 KB
Załącznik nr 3 Oświadczenie Wnioskodawcy o uzyskanej pomocy de minimis
Załącznik nr 3 Oświadczenie Wnioskodawcy o uzyskanej pomocy de minimis.doc 39 KB
Załącznik nr 4 Informacja o szkoleniu w ramach KFS
Załącznik nr 4 Informacja o szkoleniu w ramach KFS.docx 19 KB
Załącznik nr 5 Informacja o studiach podyplomowych w ramach KFS wraz z zaświadczeniem z uczelni
Załącznik nr 5 Informacja o studiach podyplomowych w ramach KFS wraz z zaświadczeniem z uczelni.docx 19 KB
Załącznik nr 6 Informacja na temat egzaminu w ramach KFS
Załącznik nr 6 Informacja na temat egzaminu w ramach KFS.docx 19 KB
Załącznik nr 7 Wykaz osób które mają zostać objęte działaniami finansowanymi z udziałem środków KFS
Załącznik nr 7 Wykaz osób które mają zostać objęte działaniami finansowanymi z udziałem środków KFS.docx 17 KB
Załącznik nr 8 Oświadczenie Wnioskodawcy
Załącznik nr 8 Oświadczenie Wnioskodawcy.docx 17 KB
Załącznik Nr 9 Oświadczenie pracownika objętego kształceniem ustawicznym ze środków KFS
Załącznik Nr 9 Oświadczenie pracownika objętego kształceniem ustawicznym ze środków KFS.doc 38 KB
Załącznik nr 10 Oświadczenie do wniosku o braku podstaw do wykluczenia
Załącznik nr 10 Oświadczenie do wniosku o braku podstaw do wykluczenia.docx 21 KB
Załącznik nr 11 Proponowane formularze dokumentów dot. kształcenia ustawicznego
Załącznik nr 11 Proponowane formularze dokumentów dot. kształcenia ustawicznego.doc 108 KB
Wzór umowy o finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników ze środków KFS (do zapoznania)
Wzór umowy o finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników ze środków KFS (do zapoznania).doc 109 KB
Barometr zawodów 2024 dla powiatu tomaszowskiego
Barometr zawodów 2024 dla powiatu tomaszowskiego.pdf 90 KB
Informacje o publikacji dokumentu